שוק ניהול הנתונים ומאגרי מידע עבור חברות ועסקים הוא שוק גדול במיוחד ובו עשרות יצרנים שונים אשר לכל אחד מהם סט נפרד של תוכנות : תוכנות לניהול בתי ספר וגיליונות ציונים, תוכנות לניהול הזמנות במסעדה, תוכנות פשוטות לניהול מלאי של מחסן וכו’.

אף אל פי שבעלי עסקים רבים קונים את התוכנות הללו באלפי ואף עשרות אלפי שקלים, רבים לא יודעים שאת אותה הפונקציונאליות  אפשר להשיג גם באמצעות בנייה של תוכנה באקסס, שהיא חלק מחבילת אופיס המקצועית ותומכת בכל הסטנדרטים המקובלים בתעשייה.

לשימוש באקסס מספר יתרונות משמעותיים על פני שימוש בתוכנה ייעודית:

מחיר – אופיס מגיעה במספר מהדורות שונות במחירים משתנים לפי צרכי העסק. ניתן לעשות שימוש מסחרי בתוכנה שנוצרה באמצעות אקסס, כל עוד הרישיון של חבילת האופיס כולה הוא רישיון מסחרי גם כן.

שדרוג קל ופשוט – מתכנת אקסס יכול לגשת אל קובץ המקור של התוכנה בכל שלב ולשנות אותו כרצונו. זאת בניגוד לתוכנה ייעודית הבנויה לפי מודלים סגורים שכל שדרוג שלהם עשוי לעלות מאות ואף אלפי שקלים.

מתודות מוכרות – אקסס מתבססת על מסד נתונים טבלאי סטנדרטי בשפת  SQL שהיא השפה השלטת בתחום.

קלות שימוש – גם מי שאין לו כלל ידע בתכנות, יכול לבנות תוכנות באמצעות שימוש באשפים המרובים של אקסס וללא שימוש בשורת קוד אחת. את ממשק המשתמש ניתן לעצב באמצעות עורך טפסים נוח וברור.

ממשק מוכר וידידותי – הן תוכנת האקסס עצמה והן התוכנות שנבנות בעזרתה משתמשות בכפתורים וחלונות סטנדרטים של חלונות. לעומת זאת, תוכנות אחרות משתמשות לעיתים קרובות בממשק “דוס” ארכאי אשר הותאם בצורה חלקית ביותר לעבודה עם עכבר.

גישה קלה לרשת וליישומים חיצונים – מכיוון שאקסס היא חלק ממשפחת האופיס, ניתן לשתף תוכנות אקסס עם אנשים נוספים בארגון או אף ברשת האינטרנט עצמה (דרך ענן). כמו כן, אפשר להשתמש בפונקציות של אקסס ביישומים שנבנו באמצעות שפות תכנות של מיקרוסופט (Visual Basic,C#).

 כפי שניתן להיווכח, היתרונות הרבים של בנייה באמצעות אקסס נוגעים כמעט בכל אספקט של העבודה היום יומית, ולכן מדובר בחלופה מצוינת שיש לשקול בחיוב לפני שפונים לפיתרון של חברת צד שלישי.