תוכנת ERP, או בשמה המלא: “Enterprise resource planning” היא תוכנת ניהול הכוללת מערכת ייחודית לתכנון משאבי הארגון. למעשה מדובר במערכת מידע אשר תפקידה העיקרי הוא ללוות את התהליכים העסקיים בתוך הארגון. בין פעולותיה הרבות של מערכת ERP ניתן למנות:

  • ניהול לקוחות
  • ניהול כספים
  • ניהול רכש
  • ניהול השיווק
  • מכירות ועוד…

הייחודיות של תוכנה לניהול לקוחות זו, היא הגישה המודרנית שלה, גישה המאפשרת לאחד את כל מערכות המידע של הארגון, אל תוך מערכת לקוחות אחת ויחידה. המערכת המאוחדת הינה גדולה ומאפשרת לעובדי הארגון לעשות שימוש אפקטיבי במידע המשותף, בעל הממשק האחיד.

תוכנה לניהול קשרי לקוחות – CRM

CRM – Customer Relations Management
חברות וארגונים רבים מחפשים אחר תוכנה יעילה לניהול קשרי לקוחות שתעניק להם מגוון פתרונות לניהול המגעים עם הלקוחות שלה. עבור מרבית בתי העסק, מערכת היחסים עם הלקוח הינה חשובה במיוחד, בעיקר מבחינת אחוזי רווחיות, ולפיכך כלים שיוכלו לשפר את מערכת יחסים זו, יתקבלו בברכה בכל חברה. תוכנת ניהול לקוחות איכותית, תעניק לבית העסק יתרון תחרותי משמעותי וחשוב, על שאר המתחרים ובהחלט תוכל לתרום לגדילתו של העסק והצלחתו הכלכלית. כיום יש מגוון תוכנות המציעות פתרונות רבים בתחום של ניהול קשרי לקוחות, פתרונות אלו למעשה תומכים בצמיחתו של הארגון, ומספקים ערוצי הפצה לצד הקפדה על שירות לקוחות יעיל וגבוה. עסקים אשר עושים שימוש בתוכנת ניהול לקוחות כמו A Point ERP, יכולים לגרום לאופטימיזציה של התהליכים וליצור שירות לקוחות איכותי, לצד תהליכי הפצה וניהול ביקושים מקצועיים ובלתי מתפשרים.

קצת על ה- ERP

מרבית תוכנות ה-ERP מתחלקות למספר מודולים, מעין קטעים בתוך התוכנה אשר כל אחד מהם אחרי ליישום פונקציונאליות משלו. לדוגמא: ניהול לקוחות, ניהול מלאי, כספים, מכירות וכדומה. בדרך כלל, הטמעת מערכת ERP בתוך הארגון הינה יותר זולה מפיתוח תוכנה מיוחדת וייעודית עבור כל אחת מן המחלקות בארגון, מה שחוסך לא מעט בעלויות של הארגון. כמו כן, למערכת ERP ישנו יתרון מאוד בולט והוא “השפה המשותפת” אשר נוצרת בין כל המחלקות השונות בתוך הארגון, בגלל המערכת החכמה בעלת הממשק המשותף. מערכת ניהול לקוחות ERP מאפשרת לעובדי הארגון לקבל מידע יעיל וכוללת פונקציות של ניתוח ומדידות כל הפעולות הנעשות בתוך הארגון.